close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טכנולוגיות לאיתור נזילות

מערכת שורשיח כסליו, תשפ16/12/2019

יש כיום כמה וכמה שיטות טכנולוגיות זמינות המאפשרות לאתר נזילות ללא צורך במאמץ מיוחד ובמינימום פגיעה בתשתית הבית

תגיות:
נזילה בצנרת הביתית שלא מאותרת בזמן יכולה להיות מטרד מעיק וגם מזיק במיוחד. החל מחשבון מים מנופח וכתמי רטיבות שמופיעים ללא הסבר, ועד עובש רחב היקף המתפתח בבית ואפילו נזקים חמורים לתשתיות המבנה.

למזלנו, בעלי הבתים, התפתחות הטכנולוגיה המודרנית העניקה בידינו פתרון לבעיה הזו, בדמות שיטות וכלים יעילים מאוד לאיתור נזילות ותיקונן מבעוד מועד. הטכנולוגיות הללו מאפשרות לנו לגלות את מקור הנזילה כבר מרגע הופעת הסימנים המחשידים הראשונים, וכך הן חוסכות לנו הרבה מאוד זמן וכסף על תיקונים יקרים של נזקי נזילה לא מטופלת.

איתור נזילות
- טכנולוגיות מרכזיות

בניגוד לימים עברו, שבהם כדי לאתר נזילה בצנרת הביתית היו צריכים לבצע שבירה רחבה של הרצפות, האריחים והקירות כדי לחשוף את הצנרת ולראות בעין את מוקד הנזילה – בזכות הטכנולוגיות הקיימות כיום כל זה נחסך מאיתנו, וניתן לאתר את מוקד הנזילה ללא הרס ולטפל בו באופן נקודתי, מבלי לגעת כמעט בשאר תשתיות הבית. הטכנולוגיות המובילות באיתור נזילות הן:

1. איתור נזילה במצלמה טרמית – המצלמה התרמית מזהה את הטמפרטורה המתקיימת בתוך קירות ורצפות המבנה ללא צורך במגע ישיר איתן. מאחר והצטברות מים כתוצאה מנזילה משפיעה על הטמפרטורה בסביבתה, אנו יכולים לסקור בעזרת המצלמה את תוואי המבנה, ולזהות באיזה נקודה מתרחשת הנזילה. כך ניתן לשבור את הקיר או הרצפות רק באזור ספציפי זה ולתקן את הבעיה מבלי לגרום לנזק גדול מדי.

1. צילום קווי ביוב ומרזבים – כדי לבצע איתור נזילה באמצעות צילום פנים צנרת יש להצטייד במצלמת סיב אופטי – מצלמה דקה שיכולה להיות מוחדרת אל תוככי הצנרת, או המרזב, ולשדר משם אל מסך המחובר אליה את המצב הקיים בפנים מערכת הצינורות. בצורה הזו ניתן למצוא את מיקום ואופי הבעיה, כמו גם לבחון את מאפייני הצנרת ולמצוא כשלים כלליים הקיימים בה.

3. שימוש בגז – אולי תתפלאו לשמוע, אך גם על ידי שימוש בגז שאינו רעיל לאדם ניתן לגלות את מקורן של נזילות בצנרת. איתור נזילות מים באמצעות גז מתבצע על ידי הזרמת גז שאינו רעיל אל תוך הצנרת, כשחיישן מיוחד מגלה הנקודות מהן הוא יוצא ומתנדף מן הצנרת. כך ניתן למצוא את נקודות הכשל של המערכת ולהבין היכן מקור הנזילה.

סיכום
כפי שאתם יכולים להבין, יש בידינו כמה וכמה שיטות טכנולוגיות זמינות המאפשרות לאתר נזילות ללא צורך במאמץ מיוחד ובמינימום פגיעה בתשתית הבית. לכל אחת מן השיטות האלו יתרונות משלה, ולכן חשוב להיעזר בשירותיהם של בעלי מקצוע מנוסים ומיומנים באיתור נזילות, כדי להחליט מהי השיטה הטובה ביותר עבור הצנרת שלכם ולבצע איתור נזילות באופן הנכון, הטוב והמדויק שיוביל לפתרון הבעיה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה